TRÄNING

TRÄNING

24 veckors strävan

Den ocensurerade och nakna sanningen... vad den än må vara...

Måndag 14 maj

DagbokenPosted by Morgan Mon, May 14, 2012 08:41:18
Experimentet är i rullning. Sanning att säga har det rullat i flera dagar då jag egentligen drog igång redan i fredags. Anledningen till denna tidigarelagda start är att jag helt enkelt ville komma i gång. Först på schemat stod överätning under en vecka. Detta modifierade jag till att bara bli tre dagar - fredag, lördag och söndag. Inledde starkt med 300gr Sibyllakorv fredag morgon men sedan var det stopp! Fick helt enkelt inte i mig något mera den dagen. Jag antar att de föregående tre veckorna av 16-20 timmars daglig fasta har påverkat mig och min aptit mer än jag trodde att det skulle göra. Jag är helt enkelt inte hungrig längre! På kvällen lyckades jag dock få i mig en bytta Ben & Jerrys i alla fall - Ja jag vet: Inte Paleo men ändå gott! Lördagen och söndagen följde i samma spår fast utan sällskap av Ben & Jerry. Jag är, hur mycket jag än vill inte hungrig längre vilket bådar gott för kommande dagar. Efter en del resonerande med mig själv bestämde jag helt sonika att skippa överätningen och gå direkt in i det centrala - Fastan.

Måndagens träning fungerade utmärkt. Lagom intensivt och 38 minuter långt. Efter den sedvanliga "uppvärmningen" med Broomstick drillen och MedBall Bomber Drillen - i dag utbytt mot samma rörelser i DAPen - inledde jag med 7 upptrappningsset och fem arbetsset i bänkpressen. Därefter följde fem superset Latsdrag och OH Squats. Poängen med detta program är att det är ett helkroppsprogram baserat på Push, Pull och Ben övningar. Efter detta följde prestationsträningen med 30 ryck och en skvätt core träning. På det hela taget ett alldeles lagom pass!

Ska man komma med någon form av kritik så är det att träningen kanske inte är tillräckligt "jobbig". Jag får inte riktigt samma tillfredsställelse utan metcon träningen men o andra sidan är jag aningen trött på just metconen så det går kanske jämt ut!

Näringsintaget i dag:
06.55 10gr BCAA före träningen
07.00 10gr BCAA under träningen
07.40 10gr BCAA direkt efter träningen
08.30 Carnivor Drink (Choklad GOD!) 125 Kcal 23gr protein, 8gr kolhydrater & 0gr fet!
11.00 Oh Yean Proteindrink (Vanilj) 210 Kcal 32gr protein, 7gr kolhydrater & 5gr fett.
14.00 10gr BCAA
17.00 Carnivor Drink 125 Kcal 23gr Protein, 8gr kolhydrater & 0gr fet!

Totalt ca 500 Kcal 125gr protein, 25gr kolhydrater och 5gr fet!

Nu ska jag bara lämna ungarna vid skolan ta min första P-drink och jobba på kontoret ett par timma sedan är man FRI! Ledig resten av vecka… förutsatt att inget oväntat dyker upp…. och det gör det säkert… skit också...

Fortsättning i morgon...
>M<

  • Comments(0)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.